Vanliga frågor - Hur kan vi hjälpa till?

Allmän information

Vad är ReRobe

ReRobe är en etablerad detaljhandelsplattform för premium secondhand baserad i Stockholm. Vi gör det enkelt och roligt att shoppa och sälja begagnat mode. Upptäck fantastiska plagg från skandinaviska varumärken, exklusiva internationella designers, vintagepärlor och mer!

När började du?

Vi startade 2019 i Stockholm, Sverige.

Hur skiljer sig ReRobe från andra?

Vi är inte en marknadsplats som kopplar samman köpare och säljare. Vi tar hand om försäljningsprocessen åt dig när din vara har klarat vår kvalitetskontroll och har godkänts för försäljning. Genom att använda vår ReRobe-app för att ladda upp bilder på varorna hemifrån hjälper du oss att spara tid, och vi kan därför erbjuda dig en högre provision. Vi är också stolta över att kunna säga att vi säljer våra produkter snabbt, en majoritet av alla varor säljs inom 3 veckor, och tack vare vår urvalsprocess kan vi erbjuda dig ett högre andrahandsvärde för dina bästa kläder.

Hur kan jag kontakta dig?

CHAT: Du kan skicka oss DM direkt i ReRobe-appen genom att antingen trycka på länken "Chatta med oss" på föregående skärm, eller genom att trycka på fliken "Hem" och sedan trycka på pappersflygplansikonen högst upp på skärmen.
Vi strävar efter att svara på alla meddelanden i appen inom 1 arbetsdag, men inte på helger.

E-POST: Vi hjälper dig gärna på help@rerobe.se. Vi svarar vanligtvis inom 1 arbetsdag, men inte på helger.

Var befinner du dig?

Välkommen till vår butik på Torsgatan 36 i Stockholm, där vi lagrar allt vårt lager. Alla varor i webbutiken kan provas där, förutom ett mycket större sortiment av produkter som inte visas online. Följ oss på Instagram, @rerobestockholm, för att hålla dig uppdaterad om företagsnyheter, releaser och kommande evenemang.

Shopping

Hur garanterar ni kvalitet?

Vårt team av interna modestylister, kuratorer och experter är dedikerade till att kontrollera och autentisera alla varor vi accepterar för försäljning. Vi genomgår en detaljerad kvalitetskontroll av varje vara innan vi gör dem tillgängliga för försäljning. Vi fotograferar varje vara professionellt för att visa alla aspekter av produkten, och vi skriver detaljerade beskrivningar för att säkerställa noggrannhet. Vi paketerar och skickar även varorna noggrant. Detta säkerställer att du får en upplevelse som liknar vad du kan förvänta dig av ett pålitligt detaljhandelsföretag.

Är kläderna tvättade?

Alla varor blir ReRobified. Vi kontrollerar efter hål, fläckar och avvisar defekta varor. Vi ger även rätt klädvård för vårt lager: Alla varor ångas och tvättas vid behov. Den extra omtanken är viktig för oss. Vi ber alla säljare att följa vår policy gällande städning för att hålla vår community nöjd och för att de ska bibehålla ett högt betyg som säljare.

Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?

Du kan betala för dina varor med betalkort/kreditkort eller med Klarna. Swish accepteras också när du väljer betalningsalternativet Klarna i kassan. ReRobe har inte tillgång till dina betalningsuppgifter och garanterar sekretessen för din information.

Fraktpriser och tider

Fraktkostnader

Vi har några olika fraktpriser: Gratis om du hämtar din beställning i vårt showroom. Internationell frakt beräknas baserat på vilket land du vill skicka till. Se vår sida om frakt och returer i sidfoten för mer information om ditt specifika land.

Skickar ni utanför Sverige?

Ja! Priset beräknas baserat på vilket land du vill skicka till.

Vilken fraktleverantör använder du?

Vi använder olika fraktleverantörer inklusive DHL, PostNord och UPS och skickar alltid alla paket med en spårningslänk. Snart kommer fler leveransalternativ!

Vad händer om ett föremål försvinner i posten?

Om en vara skulle komma bort i posten tar vi fullt ansvar och återbetalar dig för varan.

Hur ofta skickar ni?

Vi skickar alla varor inom 48 timmar efter att en beställning har lagts.

Returpolicy

Vad är returpolicyn för varor som köpts online?

Vi har 14 dagars returrätt för alla varor som har köpts online, returavgiften är 64 SEK. Om du vill returnera något till oss, vänligen kontakta vår kundtjänst för att begära en förbetald, spårbar fraktetikett. Observera att vi inte accepterar returer som skickas utan vår fraktetikett.

Vad är returpolicyn för varor som köpts i fysisk butik?

ReRobe erbjuder inga återbetalningar eller byten i den fysiska butiken.

Finns det några returavgifter?

Ja, 64 kr för online-returer. Detta avdrag kommer att göras från ditt ursprungliga köp när vi har mottagit den returnerade varan.

Försäljning - Vanliga frågor

Hur fungerar det att sälja hos er?

Vi säljer på kommission och tar endast emot varor till försäljning via vår app.
✔ I appen bifogar du 3 foton av din vara och beskriver varan.
✔ Inom 1–3 arbetsdagar får du ett meddelande i appen om vi accepterar varan eller inte, inklusive ett föreslaget återförsäljningspris.
✔ Välj hur du vill leverera varorna till oss - frakt, upphämtning hemma eller avlämning i butik. Genom att sälja med oss ​​sparar vi dig tid och besvär med att hantera dina varor.

Vi tar hand om följande:
✔ Professionella foton som hjälper dina varor att sälja snabbare
✔ Detaljerade produktbeskrivningar
✔ Svara på frågor från potentiella kunder
✔ Förpackning och frakt Du får betalt när varan är såld och du tjänar 50 % provision på alla sålda varor.

Vilka märken accepterar ni?

Vi letar alltid efter moderiktiga och exklusiva kläder, skor, väskor, smycken och accessoarer för män och kvinnor. Vi tar endast emot varor i utmärkt skick, i stil och i säsong.
Våra mest sålda skandinaviska varumärken är Acne Studios, Rodebjer, Totême, Ganni, Filippa K, Stine Goya, Eytys, A Day's March och Our Legacy. Vi föredrar även utvalda plagg från H&M-samarbeten, & Other Stories, COS, Arket, Levi's. Populära internationella designers är Jaquemus, Stella McCartney, Supreme, Comme des Garcons, Sandro, Maje, Isabel Marant, Balenciaga, Off White, Bottega Veneta och The Row. Vi tar även emot vintageplagg i nyskick från 1960-1990-talet. Generellt sett är plagg som köpts från 2020 och framåt ett föredrag, eller om plaggen är vintage (dvs. 20+ år eller äldre).

Finns det några märken som ni inte accepterar?

Generellt sett accepterar vi inte varor från följande varumärken: Shein, NAKD, Nelly, Asos, KappAhl, Forever21, Topshop, Part Two, NoaNoa, Nümph, New House, Banana Republic, Dressman, Lindex, French Connection, Armani Jeans, Wrangler

Hur mycket tjänar jag som säljare?

Vår provision är 50 % av listpriset för varje vara. Du tjänar 50 % av listpriset. Vi delar lika! Du kan ta ut dina intäkter i appen när en vara har sålts.

Hur länge brukar du behålla saker innan du säljer dem?

Generellt sett behåller vi varor i cirka 90 dagar – det kan vara längre om varan kan säljas året runt, oavsett säsong. Om de inte säljs inom 90 dagar föreslår vi att du sänker priset eller tar tillbaka dina varor. Vi donerar eller gör oss dock aldrig av med varor innan vi först meddelat dig.

Kan jag ta tillbaka mina varor om jag ångrar mig och inte säljer dem?

Visst. Du skriver bara till vår kundsupport via appen så hjälper de dig. Avgiften är 195 sek. Det går inte att ta tillbaka varor direkt från butiken.

Kan jag få mina varor listade på andra marknadsplatser som Tradera och Vestiaire Collective?

Nej, när du väl har accepterat och lämnat in dina varor till Rerobe förbehåller vi oss rätten att sälja dem. Detta för att undvika risken för dubbelförsäljning och för att säkerställa kundnöjdhet.

Försäljning - Processen

Måste jag använda appen?

Ja! Vi erbjuder en riktigt bra provision, i utbyte mot att du hjälper oss att göra delar av arbetet hemifrån. Genom att skicka in ett par bilder på dina föremål kan vi meddela dig direkt om vi accepterar föremålet för försäljning och hur mycket du kan tjäna.

Hur många objekt kan jag ladda upp samtidigt?

Så många du vill!

Hur lång tid tar det vanligtvis att få besked om vilka varor som är godkända eller avvisade?

Även om vi försöker behandla alla försäljningsförfrågningar inom 24 timmar kan det ibland ta upp till 3 arbetsdagar.

Kan jag ändra priset på min vara efter att jag har accepterat den i appen?

Alla priser är slutgiltiga och inga ändringar kan göras när du har godkänt priset i appen.

Artiklar i min säljförfrågan har godkänts – vad betyder det?

Det betyder att vi ser en potential i att sälja din vara – men först behöver vi se den i verkligheten istället för på bild. Observera att dina varor kommer att avvisas om de har defekter eller fläckar som inte syns på bilderna, eller om kvaliteten inte matchar våra undantag. Till skillnad från andra marknadsplatser eller plattformar genomgår vi en detaljerad kvalitetskontroll av varje vara innan den blir tillgänglig för försäljning.

Mina varor har blivit avvisade – vad händer?

Om en vara har defekter och underkänns under kvalitetskontrollen förbehåller vi oss rätten att donera den efter 7 dagar. Du kommer naturligtvis att meddelas och har rätt att hämta den inom 7-dagarsperioden.

Hur kan jag skicka mina accepterade varor till ReRobe?

Vi har tre tillgängliga alternativ:
• Avlämning i butik (gratis!)
• Upphämtning i hemmet (Tillgänglig i Stockholm City) - 250 sek
• Skicka till ReRobe via PostNord - max 2 kg. Om dina accepterade varor har en totalvikt över 3 kilo, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig.

Måste jag rengöra/tvätta varorna innan jag skickar dem?

Ja. Vi avvisar alla varor som är smutsiga, inte nyligen rengjorda eller har defekter.

Visas min profil i appen?

Som säljare är du alltid anonym för köparen och du behöver aldrig oroa dig för kundhanteringen: du kommunicerar och arbetar bara direkt med ReRobe. Vi är inte en social marknadsplats där du följer människor.

Kan jag sänka priset om min vara inte blir såld?

Kontakta oss för att diskutera om du vill sänka priset, men vi förlitar oss på 5 års prisdata och marknadsundersökningar. Om de inte säljs inom 2 månader lägger vi ut varor på rea som du kan välja att delta i eller ta tillbaka dina varor.